רהיטים מעץ מספקים נחת רבה מאוד. הם יפים, מפזרים סביבם אנרגיות של רוך ובמקביל גם חוסן, מתאפיינים בשורשיות ובחיבור לסביבה, עמידים מאוד ובאופן כללי מרשימים – בין אם מדובר על ארון, מזנון, פינת אוכל, ריהוט גן, שולחן, חדר ילדים והאפשרויות עוד רבות ומגוונות. בהתאם אין פלא שעץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד. מי שעוד אוהבים את העצים השונים הם הטרמיטים. חרק זעיר זה ניזון מתאית שהיא המרכיב העיקרי בעץ, ולכן הוא עלול לזלול בתיאבון את הרהיטים. איך מזהים נוכחות של טרמיטים? מה חשוב לעשות אם ישנם סימנים לדאגה? מה כולל המאבק בחרק המזיק הזה? האם ישנו ריסוס טרמיטים ללא ריח? תשובות לכל השאלות תוכלו לקרוא כאן בעמוד.

איך מזהים נוכחות של טרמיטים לפני שהם גורמים נזקים בלתי הפיכים?

המפתח הראשון להגנה על רהיטי העץ היפים הוא זיהוי מהיר של המפגע ובהתאם הזמנת מדביר טרמיטים מקצועי עוד לפני שהחרקים מכרסמים את הרכוש שלכם. בהקשר זה חשוב לציין שלא קל לאתר נוכחות של טרמיטים משום שהם נעים בעיקר דרך מחילות שהם חופרים לעצמם במקומות שונים.

איך בכל זאת מזהים את קיומה של הבעיה? סימן אחד הוא ערימות של חול, שמצטברות כתוצאה מהחפירות של הטרמיטים. עוד סימן מובהק הוא כרסומים קטנים ברהיטים – בהתחלה הם קטנים, אבל אם לא מטפלים בבעיה במהירות הם עלולים להתפשט ולהרוס את הרהיט. בחצר סימן ההיכר של הטרמיטים הוא תעלות בוץ שהם חופרים לעצמם, ואם הם הגיעו לאחד המשקופים בבית תוכלו לזהות זאת ע"י נקישה עליו ושמיעת צליל חלול.

הטרמיטים עצמם נראים כמו נמלים זעירות בגוון בהיר מאוד וללא כנפיים או מפרקים במחושים.

אילו חומרים מתאימים לריסוס נגד טרמיטים?

ישנם מספר סוגי חומרים שמחסלים את הטרמיטים – למשל, אדמירל או פרמיס 350. המכנה המשותף לכולם הוא שהחומר הפעיל בהם הורס את מערכת העיכול של הטרמיט וכך מביא למותו. חשוב מאוד להפקיד את מלאכת הריסוס בידי חברת הדברה מקצועית, כך שהוא יתבצע באופן מדויק ויחסל את כל המושבה בזמן קצר ככל האפשר.

הפעולות הנוספות ההכרחיות למאבק בטרמיטים

בגלל שהטרמיטים חופרים מנהרות, בחלק גדול מהמקרים נדרשת הדברת טרמיטים מקצועית הכוללת קידוחים. הקידוחים מתבצעים בסמוך לקירות, במרווחים של כ-40 ס"מ בין חור לחור, והמדביר מחדיר לתוכם קפסולות זעירות עם אותו חומר שמחבל במערכת העיכול של החרקים.

כשישנה נוכחות של טרמיטים בחצר, פעולה הכרחית נוספת היא יצירת מחסומים שימנעו חדירה של טרמיטים מהחצר אל הבית. המחסומים גם מונעים חזרה של טרמיטים שכבר נכנסו לבית אל הקן. ניתוק הקשר הכרחי לחיסול המושבה, שעשויה אגב לכלול גם עשרות אלפי פריטים. המחסומים מבוססים גם כן על חומרים כימיים שמייצרים את טבעת ההגנה הנדרשת.

כותב המאמר: לידור יעקובי מדביר מוסמך בחברת המדביר שמציל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *