ישראל היא מדינה חמה מאוד, והיא גם הולכת ומתחממת עוד ועוד משנה לשנה. בהתאם הוספת פרגולה למרפסת או לגינה היא פעולה מתבקשת שמשדרגת מאוד כל נכס ומאפשרת להשתמש בחלל גם בשיא הקיץ ובשעות הלוהטות ביותר.

כשמחליטים להקים פרגולה, הבחירה הראשונה והמשמעותית ביותר היא של חומר הגלם שממנו היא תיבנה. עץ, חומר גלם פופולרי באופן כללי שאנחנו משתמשים בו גם לייצור רהיטים מובחרים – חדרי שינה, חדרי ילדים, סלונים, ארונות, שידות ועוד – הוא גם הבחירה המומלצת לפרגולה. למה? בזכות היתרונות הבאים:

מראה טבעי מרשים

פרגולה היא קודם כל פתרון הצללה (אגב, בעברית היא נקראת מצללה). בהתאם מדובר במוצר פרקטי, אבל מצד שני הוא משפיע במידה ניכרת גם על המראה של החצר, המרפסת או הגג, ולכן אי אפשר להתעלם מההיבט האסתטי. בהתאם רוב הישראלים מעדיפים פרגולות מעוצבות, ואין ספק שעץ מספק מראה מרשים במיוחד.

עץ מטבעו הוא חומר גלם שמשדר גם רוך וגם חוסן, גם שורשיות וגם רומנטיקה, גם חיבור לסביבה ובאופן כללי אנרגיות חיוביות מאוד. נוכחות של עץ בדירות שלנו – בין אם בשולחן שבסלון ובין אם בפרגולה שבחצר – מספקת מענה גם לכמיהה שיש לכולנו אל חיק הטבע, כך שגם בהיבט העיצובי מדובר בבחירה חכמה.

עמידות גבוהה

למען האמת מבחינת עמידות אין הבדל דרמטי בין בניית פרגולות מעץ ואלומיניום וזאת משום ששני חומרי גלם אלה מתאפיינים בעמידות גבוהה. חשוב כמובן להקפיד על בחירה מושכלת של עץ איכותי. סוגי העץ הנפוצים ביותר לייצור פרגולות הם האורן (שמשמש למגוון רחב של מטרות באופן כללי, בעיקר בזכות העובדה שמאוד נוח לעבוד איתו), האשוח (שמוכר לכולנו גם בזכות חג המולד) והארז שמקורו בעיקר בצפון אמריקה. עוד אופציה היא איפאה, עץ טרופי חזק במיוחד שמגיע אלינו מיערות הגשם של האמזונס.

בחלק מהמקרים נדרשת תחזוקה שוטפת כדי לשמור על העץ – לרוב שימון אחת לשנה כדי להגן עליו מפני חרקים וגם מפני השמש.

יכולת ליצור עיצוב ייחודי

חברה שהמומחיות שלה היא הקמת פרגולות לפי מידות ולפי דרישות והעדפות הלקוח יכולה להפיק מהעץ קסם של ממש. בפרט ניתן להקנות לפרגולה מראה ייחודי, כזה שמשדרג באופן משמעותי במיוחד את הנכס שלכם ומעניק לו אישיות של ממש.

עוד כדאי לדעת שיש שתי דרכים להתקנת פרגולות מעץ: התקנה על עמודים והתקנה של פרגולה תלויה, כלומר כשהיא מעוגנת לקיר ולא לקרקע. יש גם פרגולות שעומדות על שתי רגליים. בחירת אופן ההתקנה היא על סמך השיקולים האסתטיים אבל גם ההנדסיים, שכן הפרגולה חייבת כמובן להיות יציבה לחלוטין.

האחריות היא של בעל הפרגולה וגם של החברה שמייצרת את המצללה ומתקינה אותה. החוק עצמו מאפשר במרבית המקרים לבנות את הפרגולה גם ללא היתר בנייה.

המאמר באדיבות חברת פרגולות ישראל – מומחים לכל סוגי הפרגולות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *