חדר הילדים הוא גם החלל הכי כיפי בבית וגם החלל הכי מבולגן בבית וגם זה שחייב להיות הכי בטיחותי, ובנוסף הילד או הילדה גדלים מהר מאוד והצרכים שלהם משתנים ולכן גם החדר אמור להשתנות ובהתאם שיפוץ חדר ילדים הוא אתגר מורכב. עלמנת לעמוד באתגר כדאי להתייחס לדגשים שמפורטים בעמוד זה, ועוד המלצה חשובה היא להפקיד את המשימה בידי קבלן שיפוצים עם ניסיון רב ככל האפשר.

איזון

מצד אחד מפתה לצבוע את חדר הילדים בצבעים שמחים ובעלי נוכחות בולטת, כלומר גוונים ממשפחת הכתומים, האדומים, הצהובים וכו'. מצד שני עודף צבעוניות עלול להפוך את החדר לרועש מדי ואפילו להקשות על הילד או הילדה להירדם. הפתרון הוא איזון למשל, קיר אחד ססגוני במיוחד ושאר הקירות בגוון נייטרלי, או קיר אחד עם טפט מעניין ושאר הקירות עם צבע בהיר או פסטלי. קבלני שיפוצים מנוסים יעזרו לכם לבחור נכון את הצבעים של כל המרכיבים בחדר כך שיישמר איזון אופטימלי.

עץ

עץ הוא חומר גלם פופולרי מאוד באופן כללי, ובפרט הוא אידיאלי לחדרי הילדים שבהם רוצים ליצור אווירה נעימה וחמימה. סרט של מיטה, ארון ושולחן שמייצרים ביניהם הרמוניה שובת לב הוא בסיס מצוין לעיצוב חדר שייראה מושקע וישלב בין חוסן ורוך, בדיוק כמו הילדים עצמם.

אחסון

חדר ילדים ללא פתרונות אחסון מספיקים עלול להפוך תוך זמן קצר מאוד למבולגן במיוחד, וכל ההשקעה בשיפוץ ובעיצוב תרד לטמיון. בהתאם כדאי לבחור ארון גדול (בהתאם למידות החדר), וגם מיטה שיש בה ארגז מצעים שמאפשר כמובן לאחסן בו גם פריטים אחרים. סל ססגוני שמשתלשל מהתקרה ושניתן לאחסן בו בובות וצעצועים יספק גם הוא חלק מצרכי האחסון ובנוסף ישדרג את החדר בהיבט האסתטי.

מקוריות

כדאי מאוד לשלב בעיצוב חדר הילדים גם פריטים מקוריים שיעניקו לחלל אופי ייחודי בדיוק כפי שהילד או הילדה שלכם ייחודיים. בהתאם כשמחפשים שיפוצניק מומלץ להעדיף איש מקצוע יצירתי שעשוי להציע רעיונות מעניינים ולעזור לכם למצוא מקורות השראה לשדרוג החדר.

שיתוף

המלצה חשובה נוספת היא לשתף את הילד או הילדה שהחדר שלהם בתהליך, כמובן במידת האפשר ובהתאם לגיל. אם מדובר על שיפוץ של חדר הילדים כחלק מפרויקט מקיף, כלומר שיפוץ כולל הכל, חשוב במיוחד להכין את הילדים לבלגן וגם לשינוי הצפוי לטובה. אל תהססו לסמוך על הבחירות של הילדים ועל הטעם שלהם, בסופו של דבר הם אלה שמבלים בחדר וחיים בו ולכן הוא אמור להתאים להם. אפשר כמובן לנצל את ההזדמנות גם להסברים על מגבלות תקציב ועל הצורך לבחור מבין מספר אפשרויות כשכל בחירה היא גם ויתור על דברים אחרים.

גימור

עלמנת שגם בעתיד חדר הילדים ייראה מרשים, ובעיקר יספק לדיירים שבו מקסימום נחת והנאה, חשוב להקפיד על עבודה איכותית. גם את הרהיטים חשוב לקנות בחנות שמבחינתה אין פשרות מבחינת רמת הגימור וכך כל האלמנטים בחדר יהיו עמידים, איכותיים ולכן גם משתלמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *