רהיטים מעץ הם אחת ההשקעות היותר חכמות ויותר משתלמות שיש. השילוב בין היופי הטבעי לעמידות הגבוהה, ובפרט כשמקפידים לקנות אותם מחברה ותיקה ואיכותית, מבטיח סיפוק מלא לאורך שנים רבות. על-מנת לממש את הפוטנציאל חשוב להשקיע תשומת לב גם לשמירה עליהם, ובפרט מומלץ ליישם את הטיפים הבאים – כששוטפים את הבית, כשמזמינים שירות הדברת מזיקים, כשמנקים את הרהיטים וגם כשבוחרים את המיקום של כל פריט.

שימוש זהיר במים בקרבת הרהיטים

עץ הוא חומר גלם בעל חוסן מרשים, אבל מצד שני מדובר בחומר חי שמתאפיין ברגישות רבה למים. בהתאם מומלץ לשטוף את הבית עם כמות מדודה של מים, ובפרט לוודא שהם לא באים במגע עם הרהיטים היפים שלכם. אם ישנם רהיטי עץ שממוקמים ליד חלון כדאי לוודא שהוא סגור כשיורד גשם, כדי שהעץ לא יתרטב שלא לצורך.

הדברה אחראית וזהירה

ברוב הבתים מתבצעת מעת לעת הדברה. אמנם הריסוס מכוון כנגד חרקים ולא מזיק לעץ, אבל ליתר ביטחון כדאי לכסות את הספות, השולחנות וכו'. כמו כן חשוב להזמין מדביר מוסמך עם ניסיון כמו ערן קיוותי מהדברה בטוחה, כך שתוכלו להיות בטוחים שהוא משתמש אך ורק בחומרים מאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה.

דרך אתר הדברה בטוחה תוכלו להזמין הדברה מקצועית עם אחריות כנגד כל סוגי החרקים והמזיקים האחרים, כולל עכברים, יונים, צרעות ועוד.

חיסול מהיר של טרמיטים

רוב החרקים והמכרסמים שמגיעים לבתים עושים זאת כדי לאכול את המזון שיש בהם או כדי למצוץ דם. טרמיטים לעומת זאת ניזונים מעץ, ולכן עלולים להרוס את הרהיטים יקרי הערך שלכם. אם ישנו סימן כלשהו לנוכחות של טרמיטים – למשל ערמת חול (משום שהם נוהגים לחפור מנהרות במקומות שונים ולנוע דרכן), כנפיים (שנשרו במהלך מחול הכלולות של הטרמיטים) או סימני כרסום בעץ (כולל במשקופים) – חשוב להזמין מיד מדביר מומלץ עם ניסיון ספציפי במלחמה בחרקים זוללי העץ. גם במקרים אלה הכתובת הנכונה היא אתר הדברה בטוחה.

לכה ייעודית

מריחת רהיטי עץ בלכה בתדירות של אחת לשנה שומרת עליהם ובנוסף מחדשת את המראה המושך שלהם. חשוב להשתמש בחומר איכותי וגם ייעודי לפי סוג העץ שממנו עשוי הרהיט. דגש נוסף הוא מריחה אחידה של החומר. הלכה מספקת את ההגנה הנדרשת בפני חרקים שונים, חשיפה לשמש וגם עובש. אם ישנם פגמים קלים דוגמת שריטות אפשר לשייף בעדינות את הרהיט ואז למרוח את הלכה.

ניקוי רהיטי עץ

גם הניקוי של הרהיטים חייב להתבסס על חומרים ייעודיים לעץ של חברות מוכרות ואמינות. אם הקפדתם להשתמש בלכה איכותית, תוכלו "להסתפק" בניקיון בעזרת סמרטוט לח והעץ יישאר נקי ומרשים. כאמור חשוב להימנע ממצבים שבהם רהיטי העץ באים במגע עם כמויות מים גדולות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *