במשך שנים שמרו פינות האוכל על המובן המסורתי של המושג ושימשו כמקום ישיבה של כל המשפחה בעת סעודה חגיגית או גם יום יומית שכזאת. עם השנים השתנתה מחשבת ניצול החלל בבית והחלו להיכנס לבתינו אופציות נוספות לשימוש בחלל זה. פינות האוכל כיום אינן משמשות רק לאכילה, אלא בדיוק כמו הסלון, הוא מרחב ססגוני ומיוחד ולו שימושים רבים. 

ישיבה ליד השולחן לקריאת עיתון הבוקר, ישיבה לקפה עם הבן/בת זוג או השכנה שממול, עשיית שיעורי בית עם חבר טוב אחרי שעות בית הספר או שימוש בשולחן אפילו לדברים גדולים יותר. פינות אוכל משמשות אותנו לעיתים קרובות גם כנקודת מפגש של כל בני המשפחה וחברים הבאים לביקור. לכן חשוב שנמצא את פינת האוכל שבהכרח מתאימה לצרכים שלנו. עלינו לדעת איך לבחור נכון את פינת האוכל שלנו, הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להחליט.

איך לבחור את פינת האוכל שהכי מתאימה לנו?

  1. אל תפחדו לבחור פינת אוכל גדולה יותר ממה שאתם חושבים – דבר קשה שאנחנו נתקלים בו כצרכני ריהוט הוא התפישה שהריהוט שלנו צריך להיות קצת יותר גדול מהמקום שאנחנו חושבים (או מדמיינים) שהוא תופס. גם אם המשפחה מונה רק 3 נפשות, עדיין מומלץ לקנות פינת אוכל המתאימה לשישה אנשים ואפילו יותר. אחרת אם יש לכם חדר שמתאים לשולחן גדול אבל תבחרו פינת אוכל קטנה, החדר ייראה עצוב וריק, לא משנה כמה תוספות ריהוט נוסיף לחלל החדר.
  2. השאירו מטר וחצי רווח לפחות – מדדו את החלל שמיועד לפינת האוכל, גיזרו מהממדידה מטר וחצי לפחות מכל צד. אם תשמרו על שטח של כמטר וחצי מאחוריי הכיסאות שלכם, יישאר מקום עבורכם ועבור האורחים שלכם להזיז את הכיסא ולזוז מהשולחן. בנוסף לכך, ישנם שולחנות רבים אשר נפתחים לשולחן גדול יותר ועל כך צריך לוודא שיהיה מספיק מקום עבור פעולה זאת. דוגמא טובה לכך מבית בול עץ היא דגם אלמוג – פינת אוכל נפתחת עד 150 ס"מ, בעיצוב צעיר ומודרני הכוללת ספסל מעוצב וזוג כיסאות מרופדים. מחירה של פינת האוכל מדגם אלמוג הינה 2,690 ש"ח.
  3. השולחן כפתרון עיצוב – לא לכל בית יש שפע של מרחב או אור טבעי נהדר. ישנם אנשים הבוחרים להציב פינת אוכל עם שולחן מזכוכית על מנת לפתוח ולהאיר את החלל. אופציה נוספת לבעיית מקום, היא הצבה של שולחן עגול בפינת האוכל. לשולחן עגול מספר יתרונות טובים, כשהעיקריים שבהם הם שצורתו העגולה מאפשרת הצבה נוחה שלו במרכז החדר וישיבה נוחה יותר מול הסובבים בשולחן. דוגמא טובה לכך מבית מבול עץ היא דגם סוראה – שולחן פינת אוכל עגול הנפתח לגודל ענק (עד 312 ס"מ). מחירה של פינת האוכל מדגם אלמוג הינה 4,670 ש"ח.
  4. בחרו את הסגנון שלכם – זה אולי החלק הקשה ביותר ברגע שתכירו את הגודל והחומר אותו אתם מחפשים עבור פינת האוכל. ממסורתית ועד מודרנית – שולחן פינת האוכל יכול לעשות את האפקט שאתם מחפשים עבור עיצוב הבית, אך גם את ההיפך. שמרו על עיצוב אחיד בהתאם לשאר הריהוט בחללים המשותפים, ובשילוב עם הכיסאות המושלמים פינת האוכל שלכם תיצור את האווירה המושלמת עבור כל בני הבית.
  5. על איכות לא מתפשרים – כמו הסלון או המטבח, אין מה לעשות, פינת אוכל היא מצרך חשוב בבית שלנו. נרצה לשמור על פינת האוכל שלנו לאורך זמן, לכן חשוב שפינת האוכל שנרכוש תהיה עשויה מהחומרים האיכותיים ביותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *