בעיני רבים, לשאלה – מה בעיניכם הוא הלב הפועם והחלק החשוב של הבית? ישנה תשובה חד-משמעית. בתים רבים מגדירים את הלב הפועם של הבית באזורים שונים בו. בין אם מדובר במקום בו כל המשפחה נפגשת – הסלון או פינת האוכל, או שמא המטבח בו מקבלים מזון, ומזון הרי הוא לנשמה. בתים אחרים – בתים יהודיים בעיקר, מגדירים את הלב הפועם של הבית במקום בו האמונה נמצאת, ספריית קודש.

בעבר, ספריות קודש שימשו בעיקר כספרייה עבור ספרי הקודש הרבים בבתי הכנסת. עם השנים הגיעו ארונות הקודש גם אל תוך הבתים הפרטיים. כיום, ספריות הקודש ממשיכות להיכנס אל עולמנו הפרטי, וכמו בבית הכנסת, הן משמשות כפריט עיצובי לכל דבר המשתלב בנוף הכללי של החדר כפריט יוקרתי ואסטתי המוסיף גוון, צבע ואווירה . יתרה מזאת, כמובן שלא נשכח את מטרתן העיקרית, הן משמשות בעיקר כמקום אחסון עבור הפריטים החשובים והקדושים ביותר עבורנו, אך עיצובים רבים כיום מאפשרים התאמה של ספריית הקודש לצורת האחסון וכמות גדולה של ספרי קדושה.

על פי היהדות, ספר התורה הוא האלמנט החשוב ביותר בדת ובמסורת היהודית ומכאן מגיע הצורך של בתים יהודיים רבים לבחור ספריית קודש שתהיה מספיק מכבדת ובה ירוכזו כל ספרי הקודש . עם עיצוב אסתטי וצנוע ניתן להציב את ספריית הקודש בכל חלל שנחפץ בו בהתאם לעיצוב של החלל עצמו. השאלה איך לבחור ספריית קודש יכול להיות עניין לא פשוט, אבל בעזרת מספר שאלות פשוטות נוכל למצוא את ספריית הקודש המתאימה ביותר עבור הצרכים שלכם .

איך לבחור את ספריית הקודש המתאימה ביותר?

  1. התאמת הגודל לחלל המיועד – קריטריון חשוב ואף מכריע בחלק מן המקרים הוא הגודל. בעת בחירת ספריית קודש עלינו לקחת בחשבון את גודלה של הספרייה בהתאם לחלל. מצד אחד, לא נוכל לבחור ספרייה גדולה מדי שתחסום את המעבר, תקשה על העוברים והשבים או לא תתאים בכלל למקום בו היא תהיה מוצבת. מצד שני, נצטרך לבחור ספרייה מספיק גדולה על מנת שתכיל כמות גדולה של ספרי קודש .
    ישנם פתרונות נוספים להתמודד עם בעיות המיקום. כמו למשל, ספריית ארון קודש מדגם ירושלים – ספרייה מבית "בול עץ" הבנויה משני יחידות עצמאיות אשר ניתן להציב אותן בסמיכות או במרחק זו מזו על מנת לנצל את החלל בצורה נכונה יותר. עלות הספרייה זו היא 2,799 ש"ח .
  2. העיצוב חשוב – החללים בהם מוצבים ארונות הקודש, ובהכרח בתי כנסת רבים, מעוצבים בסגנונות ייחודיים. עלינו לבחור ספריית קודש שתתאים לסגנון בית הכנסת או הכלל בו היא תוצב. מומלץ גם להתאים את סוג העץ של ספריית הקודש לסוג הריהוט הקיים במקום.
  3. האיכות – אחד הקריטריונים החשובים ביותר בעת בחירת ספריית קודש הוא איכות חומרי הגלם ממנו עשוי ספריית הקודש. ספרייה העשויה מחומר גלם איכותי תחזיק מעמד לאורך שנים רבות ותשרת אתכם נאמנה זמן רב .
  4. עלויות – ספריית קודש הינה חלק חשוב בבתי הכנסת. קיימים כיום מגוון סוגים שונים של ספריות קודש. ההיצע הוא גדול ולכן עלינו לבחור את ספריית הקודש שהכי מתאימה לצרכים שלנו ובעיקר לתקציב שהגדרנו עבור רכישה זו. אין ספק שזו עלולה להיות רכישה יקרה אך בהחלט תשרת אותנו בצורה נאמנה ולאורך זמן. מחירי ספריות קודש מבית "בול עץ" המיוצרים מחומרים האיכותיים והמשובחים ביותר נעים בין 2,790 ש"ח ל3,360 ש"ח . 

.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *